onsdag 2. mars 2016

Vår siste fridag i Irland

Vi våknet opp til mye vind og litt nedbør 
I dag var egentlig planen å våkne klokken 08:00, men jeg overså alarmen og våknet klokken 09:00. Jeg gikk inn i stuen hvor jeg forventet å finne Torvald, men han var ikke der. jeg satt meg ned i sofaen og begynte å se på tv. Ikke lenge etter hørte jeg at døren åpnet seg og Torvald kom deretter inn i stuen. Han hadde allerede vært borte på hotellet for å snakke med Bridget angående dagen og hvordan vi skulle komme oss til Navan med en person over 18 for å kjøpe kniver. Her i Irland er det nemlig ikke lov å selge kniver til personer under 18 år. Assistenten til Bridget som heter Laura var så snill og kjørte oss til Tkmaxx hvor vi valgte ut kniver for så at hun kjøpte dem for oss. Jeg kjøpte meg to kniver.


Etter Tkmaxx var egentlig planen å gå inn til kjøpesenteret i Navan. Dette ville tatt oss rundt 20 minutter, men Laura var så grei at hun kjørte oss til inngangsdøren på kjøpesenteret. På kjøpesenteret møtte vi Karoline og Benjamin som planlagt og dermed var shoppingen i gang. Selv om dette kjøpesenteret ikke kunne måle seg med det vi var på sist hadde dette senteret allikevel et greit utvalg av butikker. Christer fikk kjøpt seg nye sko og en del klær på både Jack & Jones og Pennys. Jeg kjøpte to gaver til venninnene mine hjemme. Vi var også på 1 euro butikken, en billigbutikk, bokbutikken hvor alle guttene ble helt ville på Match Attax fordi det var salg på dem der, på en spillbutikk hvor Torvald kjøpte seg ett spill. Vi var også innom dagligvare butikken for å kjøpe litt mat for dagen.

Papirposer er ikke alltid en lur ide. Dette fikk benjamin erfare
Klokken 16:15 gikk vi til busstoppet for å ta bussen hjem, men enten mistet vi bussen ellers så kom den aldri for når vi spurte når bussen gikk så sa bussjåføren 17:20. Siden vi hadde en times dødtid gikk vi på McDonalds for å ha et sted å sitte, men vi flyttet oss derfra til en skobutikk like etter.
Torvald var så smart å kjøpe seg en pose som ikke var av papir.

Jeg og Christer ville utforske den lille delen av kjøpesenteret vi ikke var på. i og med at vi hadde 45 minutter på oss endte vi opp på M&S som er en alt mulig butikk. Her kjøpte vi oss drikke før vi gikk til bake til de andre.
Som vanlig var bussen forsinket og vi begynte å lure på om vi var på riktig sted. Bussen kom før eller siden og vi betalte det bussen kostet som var 5,60 euro for en vei. Vi satt på bussen til Trim som tok oss ca 15 min +/-. I trim var det en suvenir butikk rett ovenfor veien. Her løp jeg raskt inn for å kjøpe en liten gave til sjefen min som elsker Irland.
Endelig på bussen !!










Vel hjemme etter en lang spasertur fra Trim pakket vi ut sakene våre for å så bevege oss bort mot hotellet. Christer var klar for å se Chelsea kamp i baren, men den var stengt. Vi derfor inn på kjøkkenet for å spise middag. Jeg spiste en Cæsar salat med ekstra bacon.

Framme i Trim 




Når vi kom hjem med maten spiste vi den, når vi var ferdig begynte meg og Christer å pakke bagasjen og fordele vekten i de koffertene vi har. Torvald kom hjem etter å ha snakket med folk hjemme i Norge. Da var både meg og Christer full i gang med å sortere alle kortene han har kjøpt. Torvald kom inn og hjalp oss med masse.


Nå skal jeg legge meg. Her i Irland daler snøen ned som bare det. Jeg gleder meg til å komme på jobb og møte alle de hyggelige ansatte der. Helt utrolig at 3 uker kan gå så fort. Nå er det bare 2 arbeidsdager igjen og så drar vi hjem igjen til Norge.

Michelle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar