fredag 4. mars 2016

Borte bra, men hjemme best

I dag var det hjemreise. Så jeg stod opp klokken 07:00 og pakket ferdig de rene kokkeklærne mine og toalettsakene (tannkost og slikt). Når klokken nærmet seg 07:40 vekket jeg folk for at vi skulle dra til hotellet med baggene og veie de. Her fant vi ut at vi hadde litt overvekt i flere av koffertene/baggene men brydde oss ikke å alt for mye med det. Så tok vi å leverte kortene til rommene, snakket og sa farvel til Bridget. Deretter var det rett til flyplassen. Bussen gikk 09:30.

Når vi kom så fikk vi sendt bagasjen. Han som satt i kassen var grei og lot det gå selv med 3-5kg overvekt. Deretter gikk vi inn og ventet på at klokken skulle bli 12:15. Flyet var en god del forsinket slik at vi kom i ankom København med 15 min å gå på før vi skulle ta neste fly. Det ble litt løping men vi rakk det.

På flyturene var det lesing og snakking det gikk i. Før vi ankom Bergen. Da så vi etter hvor folk bodde :p Men ja vi landet gikk inn på taxfree og hentet bagasjen. All bagasjen kom denne gangen.
Så skulle vi ut. Da tok en av vakene oss til siden og spurte hvor vi reiste fra og om vi hadde kjøpt tobakk eller alkohol... Men det hadde vi ikke. Dermed fikk vi gå ut hvor vi møtte familie og Bjørn.
Vi sa ha det til hverandre og takket for turen. Det var ikke så følelsesladd fordi vi går jo fremdeles på skole sammen.

Så takk for en fantastisk tur, selv om det var godt å komme hjem. Det er vel noe i "Borte bra, men hjemme best" Virkelig å anbefale til de neste elevene. Minneverdig og lærerik opplevelse.